• 22148628
  • 09125485309

فونت طراحی بنر

اینکه انتخاب فونت در طراحی بنر تا چه حد برای یک بنر خلاق و جذاب میتواند اثر بخش و موثر باشد را باید بسپاریم به ادامه این مطلب ، در راستای مقالات طراحی بنر  امروز میخواهیم کمی درباره فونت هایی که در banner  بکار گرفته می شود و قالبا اکثر طراحانی که در این زمینه فعالیت می کنند و برای انتخاب فونت با یک چالش مواجه هستند بپردازیم . شاید کم دقتی در انتخاب یک فونت فارسی مناسب برای یک طرح سخت تر ساخت آن طرح نباشد ، اما عدم توجه به آن در banner شما قطعا میتواند شکست بزرگی را برای تبلیغات شما به همراه داشته باشد .

 

فونت فارسی برای طراحی بنر

در مطالبی که در اختیار شما قرار گرفته است ، برای بهبود روند پیشرفت و هرچه بهتر شدن تبلیغات اینترنتی به نکات متعددی اشاره داشته ایم ، از ابعاد استاندارد یک آگهی اینترنتی تا رنگ ها و شعارهای تبلیغاتی منتخب که میتواند در جای خود و استفاده دقیق یک تحول بزرگی را برای تبلیغ تصویری شما در اینترنت ایجاد کند . اما شاید نکته ای که باید به آن در کنار سایر موارد توجه دو چندانی شود ، انتخاب یک فونت فارسی مناسب برای طراحی Banner  می باشد .

فونت های فارسی زیادی وجود دارند که برای طراحی های جذاب و خلاقانه بسیار مناسب هستند که این دسته از فونت ها به صورت رایگان در اختیار طراحان و دیگر افراد قرار میگیرد . از رایج ترین فونت فارسی موجود باید Font های سری  B و mj و iran  و … اشاره کرد .

 

دقت و توجه ویژه در انتخاب :

نکته ای قابل توجه برای اکثر افرادی که در انتخاب فونت هستند ! آیا تمام این Font ها برای طراحی banner  مناسب هستند ؟ ، خیر .

به این دلیل که هر طرح با توجه به استاندارد ها و قوائد خود دیزاین بر روی آن انجام می شود ، به هیچ عنوان نمی توانید در صنعت طراحی به صورت یکنواخت و بر یک اساس ایده پردازی را انجام داد ، یکی از مواردی که جذابیت طرح ها را بیشتر می کند ، این متمایز بودن است . باید توجه داشت که بنر ، از طرح های دیگری مانند کاتالوگ ، بروشور ، کارت ویزیت و … متفاوت بوده و حتی عکس آن هم به همین صورت بوده و نمیتوان در فونت هایی که به طور مثال در کارت ویزیت استفاده می کنید ، در banner  استفاده کنید .

در این بین استثناعاتی وجود دارد ، که برخی فونت ها قابلیت هم استفاده در بنـــــر را دارند و هم سایر طرح های گرافیکی . البته که فونت تنها در بنر سایت موثر نیست ، بلکه اگر استفاده صحیحی از آن شود میتوانید در طراحی کارت ویزیت یا طراحی کاتالوگ  و بروشور و دیگر طرح هایی مانند طراحی هدر و … از آن بهره بگیرید .

 

انتخاب فونت :

در زیر برای شما مثالی را در قالب یک تبلیغ اینترنتی قرار داده ایم ، که اگر به آن توجه کنید ، شاید به انتخاب اشتباه فونت در آن پی خواهیم برد که انتخاب غلط تاثیر زیادی بر روی کاهش کیفیت و جذابیت طرح داشته است . کافی است در بین فونت های متنوع و جذاب فارسی به صورت هوشمندانه تری انتخاب را انجام و تاثیر مثبت آن را در خروجی و بازخورد کاربران مشاهده کنیم .

تگ های این مطلب: |
اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب ثبت می کنید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*
*